This is default featured slide 1 title

ဆရာေတာ္ၾကီး ထုုိင္းနုုိင္ငံ ခ်ဴလာေလာင္ကြန္ တကၠသုုိလ္မွေပးအပ္ေသာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ကုုိ ထုုိင္းနုုိင္ငံ သံဃာ့ရာဇာဆရာေတာ္ထံမွ လက္ခံစဥ္။

Pages

Sunday, February 5, 2012

ကမၻာ့ ပညာတတ္အမ်ားဆုံး ၁၀ ႏိုင္ငံ

ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၅၀ ထက္ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရဦးေရ ၂၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ျမင့္တက္လာခဲ့ေၾကာင္း OECD ၏ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖၚျပထားသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ ဦးေရ တိုးတက္လာေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သိသိသာသာ တိုးတက္လာျခင္းမရွိေခ်။ ေ၀ါစတရိ ဂ်ာနယ္၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာ ဘြဲ႔ရဦးေရ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့သည္။
ပညာတတ္ အမ်ားဆုးံးေသာ ျပည္သူမ်ားမွာ ကမၻာေပၚတြင္ အခ်မ္းသာဆုံးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ ဂ်ပန္၊ ကေနဒါတို႔သည္ ျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈတြင္ အျမင့္ဆုံးႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ ၿပီး ေနာ္ေ၀၊ ၾသစေၾတလ် တို႔သည္ ဒုတိယလိုက္သည္။ ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားသည္ ပညာေရး က႑တြင္ရင္းႏွီးျမဳွတ္ႏႈံမႈ အမ်ားဆုံး ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္။ ပညာေရးတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏႈံမႈ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံမ်ားမွ ျပည္သူမ်ားမွာ ပညာတတ္လူဦးေရ အမ်ားဆုံးျဖစ္သည္။
၁၀။ ဖင္လန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း
စီးပြားေရးဖြံံ႔ၿဖိဳးမႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ( တတိယ အနိမ့္ဆုံး)
တဦးခ်င္း ျပည္တြင္းအသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၃၆ ၅၈၅ ( အျမင့္ဆုံး အမွတ္စဥ္ ၁၄)
လူဦေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၃.၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံး အမွတ္ ၁၀)
ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အျခားေသာ OECD ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ေသးငယ္ေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ေကာလိပ္ဘြဲ႔ရ တႏွစ္လ်င္ ၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလ်က္ရွိသည္။ ဖင္လင္ႏိုင္ငံတြင္ လူမႈေရးသိပၸံ၊ စီးပြားေရးဘာသာရပ္ႏွင့္ ဥပေဒတို႔မွာ လူႀကိဳက္မမ်ားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္၊ ထုတ္လုပ္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္တို႔မွာ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္သည္။

၉။ ၾသစေၾတလ်
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉)း ၃.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၁)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၄၀၇၁၉ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၆)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၁၄.၆၃ ( တတိယ အျမင့္ဆုံး)
ၾသစေၾတလ်၏ လူဦးေရတိုးတက္ႏႈန္းမွာ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀-၂၀၀၉ အတြင္း ၁၄.၆၃ ရခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူဦးေရ တိုးတက္မႈႏႈန္း တတိယ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ၾသစေၾတလ်ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြအား ပညာေရးက႑၌ အသုံးျပဳမႈမွာ OECD ႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆ တြင္ရွိသည္။
၈။ ၿဗိတိန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း ၄.၀ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၉ တြင္ရွိသည္)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္ကုန္ ေဒၚလာ ၃၅ ၅၀၄ (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၆)
လူဦးေရ အေျပာင္းအလဲ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၃.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၃)
အျခားေသာ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ ပညာတတ္လူဦးေရ တိုးတက္မႈမွာ သကၠရာဇ္ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ အတြင္း ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရွိသည္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ ကိုပညာေရး၌ အသုံးျပဳမႈမွာ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၄ တြင္ရွိသည္။
၇။ ေနာ္ေ၀
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉)
တဦးခ်င္း ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္ကုန္ ၅၆၆၁၇ ေဒၚလာ (ဒုတိယ အျမင့္ဆုံး)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၇.၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄)
ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာကို ပညာေရးက႑၌ အသုံးျပဳရာတြင္ တတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ဂ်ီဒီပီ၏ ၇.၃ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အသုံးျပဳသည္။ ႏိုေ၀ႏိုင္ငံ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္မွာ ေကာလိပ္ဘြဲ႔ရမ်ား ျဖစ္သည္။ ႏိုေ၀ ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အခ်မ္းသာဆုံးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တဦးခ်င္း၀င္ေငြ ဒုတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
၆။ ေတာင္ကိုးရီးယား
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၅)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၂၉၁၀၁ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၃)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၃.၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄)
ကိုးရီးယားႏိုင္ငံသည္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘြဲ႔ရမ်ားေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ဘြဲ႔ရဦးေရ ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလာခဲ့သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္မ်ားၾကားတြင္ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၅ ရွိသည္။ ကိုးရီးယားေက်ာင္းသား အမ်ားစုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ ပညာေရး၊ လူမႈေရးဘာသာရပ္၊ အႏုပညာ ဘာသာရပ္တို႔မွာ အျမင္းဆုံးျဖစ္သည္။
၅။ နယူးဇီလန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၃.၅ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၂၉၈၇၁ (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၁၁.၈၈ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၈)
နယူးဇီလန္ႏိုင္ငံ၏ တဦးခ်င္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈမွာ ေဒၚလာ ၃၀၀၀၀ ေအာက္ေလ်ာ့နည္းသည့္အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄ ရွိသည္။ လူဦးေရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္အဆင့္ တက္ေရာက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကမၻာတြင္ေကာလိပ္တက္ေရာက္မႈ အဆင့္ ၅ တြင္ရွိသည္။
၄။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၁ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၀) ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးျဖစ္သည္)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၄၆ ၅၈၈ (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၄)
လူဦးေရေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၈.၆၈ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၂)
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေကာလိပ္ၿပီးဆုံးမႈသည္ လူဦးေရ အခ်ိဳးအစားႏွင့္တြက္ ခ်က္ပါက ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိသည့္ အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ ၃၄ ႏိုင္ငံတြင္ အနိမ့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ပညာေရးအတြက္ အသုံးစရိတ္မွာ ပညာေရး အသုံးစရိတ္စုစုေပါင္း၏ ၇၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမွ သုံးစြဲသည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆ ရွိသည္။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူ ပညာတတ္ အမ်ားဆုံးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
၃။ ဂ်ပန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၄ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၃.၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀)
တဦးခ်င္း ျပည္တြင္းအသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၃၃၇၅၁ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၇)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉ ရာခိုင္ႏႈန္း) ၀.၄၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆)
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရ ၄၄ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္ တက္ေရာက္ဖူးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္မႈတြင္ ဖင္လန္ႏိုင္ငံႏွင့္ အဆင့္တူညီရွိသည္။ စုစုေပါင္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၁.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ ေကာလိပ္အဆင့္ ပညာေရးတြင္ သုံးသည့္ အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၇ တြင္ရွိသည္။
၂။ အစၥေရး
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၀)
တဦးခ်င္း ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ ၂၈၅၉၆ ေဒၚလာ
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၁၉.၀၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အျမင့္ဆုံး)
၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူေသာ စစ္တမ္းအရ အသက္ ၂၅-၆၄ ႏွစ္အတြင္း ေကာလိပ္ပညာ ၿပီးဆုံးမႈသည္ ၄၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ အမ်ိဳးသားထုတ္ကုန္ႏွင့္ တြက္ခ်က္ပါက ပညာေရး အသုံးစရိတ္မွာ ၂၀၀၀-၂၀၀၈ ခုႏွစ္အတြင္း က်ဆင္းလာခဲ့သည္။

၁။ ကေနဒါ
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၅)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ၃၉၀၇၀ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၉.၈၉ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀)
ကေနဒါႏိုင္ငံတြင္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္ပညာ ၿပီးဆုံးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၂.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပညာေရးတြင္ သုံးသည့္အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္မ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ကေနဒါႏိုင္ငံ၏ ေက်ာင္းသား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ျပည္ပမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာသူမ်ားျဖစ္သည္။ 
Sources; The 10 Most Educated Countries in the World         by Maukkha

Wednesday, January 25, 2012

တိပိဋကဆရာေတာ္၏သာသနာျပဳခရီးစဥ္ အမွတ္တရမ်ား

       ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ၂၁-၁-၂၀၁၂ေန႕တြင္ ျမန္မာနုုိင္ငံမွ ေလေၾကာင္းျဖင့္ၾကြေရာက္လာျပီး မနက္၁၁နာရီအခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္ကြင္းသုုိ႕ေရာက္ရွိကာ တည္းခုုိရာ ဟုုိတယ္ရာမွ ညေန ၃နာရီအခ်ိန္တြင္ ထုုိင္းနုုိင္ငံ၊ပန္ပူရီျမိဳ႕ -ပန္းေရာင္စက္ရုုံသုုိ႕ၾကြေရာက္ကာ၊ည-၇နာရီအခ်ိန္တြင္ တရာေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ တရားေဟာၾကားမည္႕ေနရာသုုိ႕  ကားျဖင့္၃နာရီေက်ာ္စီရေသာ္လည္း ပင္ပန္းျခင္းကုုိ အေလးဂရုုမထားဘဲ၊ တရားေတာ္ကုုိ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
       တရားေဟာၾကားခဲ့ရာေဒသမွ ဘန္ေကာက္သုုိ႕ ည ၁၀နာရီေက်ာ္ အခ်ိန္တြင္ ဘန္ေကာက္သုုိ႕  ျပန္လည္ၾကြေရာက္ျပီး၊ တည္းခုုိရာ ဟုုိတယ္သုုိ႕ ည (၁)ေက်ာ္အခ်ိန္ျပန္လည္ေရာက္ရွိကာ၊ ၂၂-၁-၂၀၁၂ မနက္ ၄နာရီအခ်ိန္တြင္ ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕ စာတုုပဒီစက္ရုုံသုုိ႕ တရားေဟာၾကား အနဳေမာဒနာၿပဳခဲ့ပါသည္။ ေန႕လည္ပုုိင္တြင္ ၁၂၂-လင္းလုုိင္းစက္ရုုံသုုိ႕ ၾကြေရာက္ကာ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပါသည္။ ညပုုိင္တြင္ ၀ပ္ခဲလႈိင္-မဟာခ်ိဳင္းျမိဳ႕  နိုု႕ဗူးစက္ရုုံသုုိ႕ၾကြေရာက္ ည၈နာရီအခ်ိန္တြင္ ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ တရားေတာ္ကုုိ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။
၂၃-၁-၂-၂၀၁၂-ေန႕ ေန႕လည္တြင္ မဟာခ်ိဳင္ျမိဳ႕  ထုုိင္းယူနီယံသုုိ႕  ၾကြေရာက္ကာ တရားေတာ္္မ်ားကုုိ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ညပုုိင္းတြင္ မဟာခ်ိဳင္ျမိဳ႕ ရွင္ဖူး စက္ရုုံသုုိၾကြေရာက္ကာ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
        ၂၄-၁-၂၀၁၂-ေန႕ မနက္ပုုိင္းတြင္ လင္းေရာင္ျခည္ မိသားစုုအထံသုုိ႕ ၾကြေရာက္ကာ တရားေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။
        ၂၄-၁၁-၂၀၁၂ေန႕ ေန႕လည္ပုုိင္းတြင္ ရွင္ဖူးစက္ရုုံတြင္ ေန႕ဆြမ္းမ်ားဘုုဥ္းေပးေတာ္မူပါသည္။



  ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ထုုိင္းနိဳင္ငံ နယ္ေျမအသီးသီးသုုိ႕ၾကြေရာက္ကာ တရားေတာ္မ်ားေဟာၾကားကာ ရရွိလာေသာ ဓမၼပူဇာမ်ားကုုိ ရေနာင္းျမိဳ႕ ရွိ ရေနာင္းဌာနီေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ ကေလးငယ္မ်ား(၄၉၀)ေက်ာ္)တုုိ႕ကုုိ စားေသာက္ေရး၊ပညာေရး၊က်န္းမာေရးအတြက္။ အေထာက္အပံ႕  ျဖစ္ေစရန္အတြက္ ဓမၼပူဇာမ်ားကုုိ အားလုုံးလႈဳဒါန္းခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီး အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ တတ္နုုိင္သမ ွ်ေသာ စြမ္းအားတုုိ႕ျဖင့္ လုုံး၀ပင္ပန္းျခင္းမရွိဘဲ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

Monday, January 9, 2012

တိပိဋကဆရာေတာ္(ျမင္းျခံတိပိဋက) သာသနာျပဳခရီးစဥ္

  တိပိဋကဆရာေတာ္(ျမင္းျခံဆရာေတာ္)သည္ ထုုိင္းနုုိင္ငံ အတြင္းတြင္ လာေရာက္လုုပ္ကုုိင္ေနၾကေသာ ျမန္မာျပည္ဖြာ ညီအကုုိ ေမာင္ႏွမတုုိ႕ ၏ ေလ ွ်ာက္ထားမႈျဖင့္ ၂၁ေန႕မွစျပီး ၂၄ေန႕ ေန႕လည္အခ်ိန္အထိ ၾကြေရာက္တရားေဟာၾကားမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္ ထုုိင္းနုုိင္ငံနယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ ရေနာင္းၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာအလုုပ္သမား၏ သားသမီးမ်ားကုုိ ပညာေရး ႏွင့္တကြ တစ္ေန႕တာ က်န္းမာေရး လူမႈေရးမ်ား စားေရးေသာက္တာမ်ားကုုိ ေန႕စဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးနုုိင္ရန္အတြက္ ျမန္မာနုုိင္ငံမွ သူ၏တပည္႕ ဆရာေတာ္ (၃)ပါးကုုိ ဦးေဆာင္ၾကီးၾကပ္ေစျပီး စီမံေဆာင္ရြက္ေစပါသည္။ 
 ဆရာေတာ္သည္ ႏွစ္စဥ္လာေရာက္ျပီး ထုုိင္းနုုိင္ငံသုုိ႕ ၾကြေရာက္ကာ တပည္႕ဒါယကာ+ဒါယိကာမမ်ားကုုိ တရားေရေအး တုုိက္ေကၽြးေတာ္မူျပီး တပည္႕ဒါယကာ-ဒါယိကာမမ်ား၏ လႈဴဒါန္းေသာ အလႈဳေငြမ်ားကုုိ ကေလးငယ္မ်ားကုုိ ေထာက္ပံ႕နုုိင္ရန္ ထုုိင္းနုုိင္ငံ ရေနာင္းၿမိဳ႕ ရွိ' ရေနာင္းဌာနီကေလးငယ္မ်ား ဘ၀အရည္အေသြး ျမွင့္တင္ရာဌာန' ေက်ာင္းကုုိ ဆရာေတာ္ၾကီး တဘတ္မက်န္ လႈဳဒါန္းခဲ့ေလ့ရိွပါသည္။
ဆရာေတာ္ၾကီး ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ႏွစ္စဥ္လာေရာက္ကာ တရားေဟာၾကားေလ့ရွိပါသည္။ 
       
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ထုုိင္ငံအတြင္းရွိ ေနရာေဒသမ်ားသုုိ႕ၾကြေရာက္တရားေဟာမည္႕ ေနရာႏွင့္ေန႕ရက္အခ်ိန္မ်ား

၂၁ ေန႕ ည ၇းနာရီ = ပန္ပူရီျမိဳ႕နယ္။ပန္းေရာင္လုုံငန္။ပန္ပူရီရပ္။

၂၂ ေန႕ မနက္ ၇းနာရီ= စာတုုပဒီစက္ရုုံ အရုုဏ္

၂၂ ေန႕ ည   ၇းနာရီ= ထုုိင္းယူနီယံစက္ရုုံ။မဟာခ်ိဳင္

၂၃ ေန႕ ည ၇းနာရီ ၀ပ္စီမိန္ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းအတြင္း။မဟာခ်ိဳင္။

၂၄ ေန႕  ၂းနာရီ ရွင္ဖူးစက္ရုုံ။မဟာခ်ိဳင္။

အထက္ေဖာ္ျပပါေန႕ရက္ အခ်ိန္မ်ားကုုိ ၾကြေရာက္တရားေဟာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ တရားေတာ္နာ ၾကြေရာက္ၾကပါရန္ ေလးစားစြာ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။


ပညာေရးမွာ ဘာေတြမွားခဲ့သလဲ – Maung Wuntha on Education


ေမာင္၀ံသ
ဇန္န၀ါရီ ၉၊ ၂ဝ၁၂
ယခုအပတ္ထုတ္ True News ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါး
“—ဆရာက သင္၊ ေက်ာင္းသားက ထိုင္နားေထာင္ၿပီးေတာ့ တကယ္ ဘာမွနားမလည္ဘဲ အလြတ္က်က္ ျပန္ေျဖတဲ့ တစ္လမ္းသြား ပညာေရး စနစ္ကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမလဲ—”

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ဟာ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ၾကာကာလအတြင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စတဲ့ ကမၻာ့လူသားအားလံုး ရရွိခံစား ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္ေတြ အၿပိဳးျပက္ဆံုး လင္းလက္ေတာက္ပမယ့္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ျဖစ္ဖြယ္ ရွိေနတာေၾကာင့္ ဒီႏွစ္အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပထမဆံုးေဆာင္းပါးကို ေလာကမွာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ပညာအေၾကာင္းနဲ႔ ဖြင့္လိုက္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။
ပညာသည္တန္ခိုးအာနိသင္
ပညာသည္ တန္ခိုးအာနိသင္ (Knowledge is power) လို႔ အလယ္ ေခတ္ ၿဗိတိသွ်လူမႈေဗဒပညာရွင္ႀကီး ဆာဖရန္စစ္ေဘကြန္က ဆိုခဲ့ဖူးတယ္ဗ်။
ပညာဟာ ကမၻာမွာ လူသားရယ္လို႔ ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာ ခ်ိန္ကစလို႔ ဒီကေန႔ တတိယေထာင္စုႏွစ္ထဲ ၀င္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္ အထိ လူသားရဲ႕ အေရးအရာေတြမွာ ဘယ္တုန္းကမွ ေအာက္တန္းေနာက္တန္း တစ္ေနရာမွာ အထားခံခဲ့ရဖူးတာ မဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္ ဒီကေန႔ေခတ္ေလာက္ ပညာကို လူ႔အေရးကိစၥအားလံုးရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ အထူးဦးစားေပး အေလးထား အာ႐ံုစိုက္ေနၾကတာမ်ိဳးကေတာ့ လူ႔ သမိုင္း တစ္ခုလံုးအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ဒါပထမဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ဆိုရလိမ့္မယ္ ထင္တယ္ဗ်။
၂၀၁၁ခုမွာ အထူးျခားဆုံး အာရပ္ေႏြဦး
ႏွစ္ေဟာင္းအကုန္ ႏွစ္သစ္အကူးကာလထုတ္ေ၀တဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပဟာ စာနယ္ဇင္းအားလံုးလိုလိုမွာ ကုန္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ရဲ႕ အထူးျခား ဆံုး အျခင္းအရာတစ္ခုကို ဆန္းစစ္သံုးသပ္ခဲ့ၾကရာမွာ အားလံုးဟာ အာရပ္ ကမၻာမွာ ရာစုႏွစ္နဲ႔ခ်ီ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့ၾကတဲ့ ျပည္သူေတြ ႏိုးထလာၾကၿပီး ျပည္သူ႔စြမ္းပကား (people’s power) နဲ႔ အာဏာရွင္ အစိုးရေတြကို တြန္းလွဲၿဖိဳခ် ဖယ္ရွားပစ္ခဲ့ၾကမႈကို တင္စား သံုးႏႈန္းတဲ့ အာရပ္ေႏြဦး ကို တစ္ညီ တစ္ၫႊတ္ တည္း ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတယ္ဗ်။
တစ္ဆက္တည္းမွာ အဲဒီအာရပ္ကမၻာက လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြရဲ႕ ၀င္႐ိုးဟာ တြစ္တာ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္၊ ဂူဂဲလ္၊ ယူက်ဳ၊ အိုင္ပက္၊ အိုင္ဖုန္း စတဲ့ ေခတ္မီဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာနဲ႔ နည္းပညာပစၥည္းေတြ ျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ပညာပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာသံုးသပ္သူ အားလံုးက မီးေမာင္းထိုးျပခဲ့ၾကတယ္ဗ်ာ။
ဗုဒၶသည္ ပညာအဓိကဘုရား
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ လူမ်ားစုႀကီး ကိုးကြယ္ရာ ဗုဒၶသာသနာကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ ေဂါတမျမတ္စြာဗုဒၶဟာလည္း သဒၶါအဓိက၊ ၀ိရိယအဓိက၊ ပညာအဓိကဆိုတဲ့ ဘုရားေတြအနက္ ပညာအဓိက ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္တိုင္း အသိျဖစ္တယ္ဗ်။ အဲဒါရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာလည္း ပညာကို အထူးအေလးအျမတ္ထားဦးစားေပးတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း၊ လူမႈေရးသမိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အထင္အရွားျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္ဗ်။
ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္အားလံုးကို လူတစ္ဦးတည္းက ပိုင္ဆိုင္တဲ့ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္စနစ္မွာေတာင္ ပညာရွင္ေတြ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းရဲ႕ ေရွ႕ဆံုးတန္း ထိပ္ဆံုးတန္းမွာ ေနရာေပးျခင္းခံခဲ့ၾကရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသမိုင္းမွာ အမ်ားအျပားရွိခဲ့တာ သမိုင္း ေလ့လာသူအားလံုး အသိျဖစ္တယ္ ဗ်။
ပညာရဲ႕ေနရာ ေလွ်ာက်ခဲ့ရ
ဒါေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ကာလအတြင္း အဲဒီအေျခအေနဟာ ယိုယြင္းယိမ္းယိုင္ခဲ့ရတယ္ဗ်ာ။ “ပညာအေျခခံ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း” ဆိုတဲ့ သေဘာ တရား အဲဒီကာလအတြင္း တရား၀င္ ဖ်က္သိမ္းျခင္းခံခဲ့ရတာ မဟုတ္ေပမယ့္ လက္ေတြ႕အႏွစ္သာရအရေတာ့ ပညာဟာ ဦးစားေပး အဆင့္ကေန ေလွ်ာက် ခဲ့ရ (ဒါထက္ ပိုၿပီး ပီပီျပင္ျပင္ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္သြားေအာင္ ေျပာရရင္) ပညာဟာ သစၥာခံမႈရဲ႕ ေနာက္ကို ပို႔ပစ္လုိက္ျခင္းခဲ့ရတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ အဲဒီေခတ္ရဲ႕ ပထမ မ်ိဳးဆက္ကာလမွာ ႏိုင္ငံဟာ “ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနည္းဆံုးႏိုင္ငံ” (LDC) ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီ၊ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ကာလမွာ “႐ႈံးနိမ့္ေသာႏိုင္ငံ”( Failed State) တစ္ခုအျဖစ္ဆီသို႔ တေရြ႕ေရြ႕ေလွ်ာက်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ က်ေရာက္သြား ခဲ့တာပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်။
သေဘၤာႀကီး ျပန္ေပၚလာသလို
အခုေတာ့ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း နစ္ေနတဲ့ သေဘၤာႀကီးဟာ တစ္ခ်ိန္က အတိုက္အခံျဖစ္သူေတြ အပါအ၀င္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး အားႀကိဳးမာန္တက္ ခပ္ထုတ္ေနတဲ့ေရေတြေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေရေပၚကို ျပန္ေပၚစျပဳေန ၿပီဗ်ာ။
အဲဒီျဖစ္စဥ္ရဲ႕ အစမွတ္တစ္ခုကေတာ့ စတုတၳမ႑ိဳင္ကို အေလးထား ၾကရမယ္ ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕စကား ျဖစ္တယ္ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ယူဆတယ္ဗ်။ သမၼတႀကီးရဲ႕ အဲဒီစကားက လက္ေတြ႕ အႏွစ္သာရအရ ေျပာရရင္ ရာစုတစ္၀က္ေလာက္ အမႈိက္ပံုးထဲေရာက္ ေနခဲ့တဲ့ ပညာကို ဆဲြထုတ္ေဆးေၾကာ သန္႔စင္တိုက္ခြၽတ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ေနရာမွန္ျဖစ္တဲ့ န၀ရတ္ကိုးပါး စီျခယ္ထားတဲ့ ကလပ္ေပၚ ျပန္တင္ေပးလုိက္တာျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ပညာေလာကသားတစ္စုရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳၾကဖို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား အဆင့္ဆင့္ကို ၫႊန္ၾကားလိုက္တာျဖစ္တယ္ဗ်။
ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားထူေထာင္ခြင့္
အဲဒီေနာက္ပိုင္း ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြ အစိုးရက ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္လာတာကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ၾကရတယ္ဗ်။ အဲဒီထဲမွာ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား တည္ေထာင္ခြင့္ ဥပေဒ ထြက္ေပၚလာျခင္းနဲ႔ ၂၀၁၂ ပညာသစ္ႏွစ္က စၿပီး တကၠသိုလ္ ပညာသင္ႏွစ္ကို တစ္ႏွစ္တိုးလိုက္တဲ့ အစီအစဥ္တို႔ပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ကြၽန္ေတာ္က လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္းဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေရး အတြက္ ပညာေရးဟာ အခရာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို နက္နက္ ႐ႈိင္း႐ႈိင္း ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္ထားသူျဖစ္တာမို႔ ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ အမွန္တကယ္ ရည္ရြယ္တဲ့ ဘယ္လိုႀကိဳးပမ္းမႈမ်ိဳးကို မဆို ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႀကိဳဆိုခ်င္ပါတယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ အဲဒီႀကိဳးပမ္းမႈေတြကိုလည္း ႀကိဳဆိုတယ္ဗ်ာ။
ဘာေတြမွားခဲ့သလဲ
ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေလာက္ ယိုယြင္းယိုင္နဲ႔ေနခဲ့တဲ့ ပညာေရး ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလံုး အားေကာင္းေမာင္းသန္ ျဖစ္လာဖို႔ ဆိုရင္ အဲဒီကာလမွာ ဘာေတြမွားခဲ့တာလဲဆိုတာေတြကို အစဲြကင္းကင္းနဲ႔ ဆန္းစစ္ေလ့လာ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး အမွန္ေရာက္ေအာင္ အမွားျပင္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ေခတ္စနစ္နဲ႔အညီ အသစ္ထပ္မံျဖည့္စြက္တာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ဘဲနဲ႕ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယူဆတယ္ဗ်။
ဥပမာ ဒီမိုကေရစီပညာေရးစနစ္မွာ အဓိကအခန္းက႑က ပါ၀င္သူ (Stake holder) တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တကယ့္ရင္ထဲက အသံေတြ ၾကားႏိုင္ဖို႔အေရးမွာ ပင္မအေျခခံျဖစ္တဲ့ စစ္မွန္တဲ့ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စား လွယ္ေတြ ထြက္ေပၚလာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဆရာက သင္၊ ေက်ာင္းသားက ထိုင္နားေထာင္ၿပီးေတာ့ တကယ္ ဘာမွနားမလည္ဘဲ အလြတ္က်က္ ျပန္ေျဖတဲ့ တစ္လမ္းသြား ပညာေရး စနစ္ကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမလဲ။
အရြယ္မတိုင္ခင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းထဲ ေရာက္ေနၾကတဲ့ ကေလးသူငယ္အားလံုး မဟုတ္ေတာင္ အမ်ားစုႀကီး စာသင္ခန္းထဲ ေရာက္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
တစ္ေန႔ကို သံုးေလးနာရီေလာက္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ အလဟႆ အခ်ိန္ျဖဳန္းၿပီးမွေရာက္ႏိုင္တဲ့ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားက ေနရာေတြမွာ တကၠသိုလ္ေတြ ေရာက္ေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္ေန တာ သဘာ၀ က်ရဲ႕လား။ ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းရဲ႕လား။ အက်ိဳးထက္ အျပစ္က ပိုမ်ားေနသလား။
တကၠသိုလ္ႀကီးေတြဟာ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္ သေလာက္ ပညာေရးအႏွစ္သာရ မယ္မယ္ရရမရွိတဲ့ “အဆင္းလွဆန္း လူ႔ေပါက္ပန္း”ေတြလို ျဖစ္ေနသလား။ “တကၠသိုလ္ရဲ႕ အသက္ဟာ သုေတသန” ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက တကၠသုိလ္ေတြ ကိုက္ညီရဲ႕လား စတဲ့ စတဲ့ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ အျမန္ဆံုး အေျဖရွာ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ ကမၻာႀကီး မဆိုထားနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕ကိုေတာင္ အမီလိုက္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ေသးဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္ဗ်ာ။
မုုိးမခဆုုိက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
၀၃ ၀၁ ၂၀၁၂

Monday, December 19, 2011

က်န္းမာေရးဌာန ပုိလီယုိတုိက္ေကၽြးမႈအမွတ္တရဓာတ္ပုံမ်ား

 
ထုိင္းနုိင္ငံ ရေနာင္းၿမိဳ႕ က်န္းမာေရးဌာနမွ ကေလးငယ္မ်ားအား ပုိလီယုိ ကာကြယ္ေဆး လာေရာက္တုိက္ေကၽြးေနစဥ္။
ရေနာင္းၿမိဳ႕ေပၚရွိ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ေဆာက္လုပ္တည္ထားကုိးကြယ္ထားေသာ
ဆုေတာင္းျပည္႕ ေစတီေတာ္တစ္ဆူကုိ ေတြ႕ျမင္ရစဥ္

 
၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံရုိက္ကူးေနစဥ္
                             ကုိရင္ငယ္ကေလးမ်ားကုိလည္း အခုလုိ တုိက္ေကၽြးေနစဥ္

Friday, November 25, 2011

လႈပ္ရွားမႈကေလးမ်ား


 ေပ်ာ္ရႊင္စြာဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ ရေနာင္းဌာနီေက်ာင္း ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကေလးကုိ အမွတ္တရအေနျဖင့္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္

            တိပိဆရာေတာ္ဦးဂႏၶမာလာလကၤာရမွၾသ၀ါဒကထာႏွင့္ေက်ာင့္ဖြင့္လွစ္ရျခင္း၏        ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကုိေဟာၾကားေနစဥ္

 တိပိဆရာေတာ္ႏွင့္ရေနာင္းခရုိင္းဥကၠ႒ဆရာေတာ္၊ၿမိဳ႕နယ္ဥကၠ႒ဆရာေတာ္တုိ႕ကုိဖူးျမင္ရပုံ
 ဖြင့္ပြဲသုိ႕ အားခဲေရာက္လာၾကေသာရေနာင္းၿမိဳ႕ရွိေက်ာင္းသားမိဘမ်ားႏွင့္အျခားေသာပရိတ္သတ္မ်ား




 ဆရာေတာ္ဦးဂႏၶမာလာလကၤာရမွေက်ာင္းဆုိင္းဘုတ္အားဖြင့္လွစ္ေနပုံ

 ဖြင့္လွစ္ျပီးေနာက္ေရႊမုိးေငြမုိးမ်ားလည္းရြာသြန္းေနပုံ
                   ရေနာင္းဌာနီေက်ာင္းဖြင့္ပြဲအမွတ္တရဓာတ္ပုံမ်ားကုိတင္ျပေပးလုိက္ပါသည္။
 ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းျဖစ္ေရးအတြက္ ပင္ပန္းမႈကုိ အဓိကမထားဘဲ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ရသည္ သိရသည္႕အတြက္ အတုိင္းထက္အလြန္ပင္ သာဓုေခၚမိပါသည္။





 ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူကေလးမ်ား၏ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကပုံကုိေတြ႕ရစဥ္


 အားလုံးေသာၾကြေရာက္ၾကေသာပရိတ္သတ္အေပါင္းတုိ႕အား ထမင္းျဖင့္ဧည္႕ခံေကၽြးေမြးကာ ညေန၅နာရီ အခ်ိန္တြင္ အားလုံးျပီးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။


Thursday, November 24, 2011

ဆရာေတာ္ၾကီးလာေရာက္မႈအမွတ္တရ

 ရေနာင္းခရုိင္ဆရာေတာ္ၾကီးကုိယ္တုိင္လာေရာက္စာအုပ္မ်ားလာေရာက္လႈဳဒါန္းေနစဥ္




ရေနာင္းခရုိင္ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ၾကီမွ လာေရာက္၍ ကေလးငယ္မ်ား စာအုပ္ခဲတန္းမ်ားကုိလည္း လႈဳဒါန္းျခင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီး ရေနာင္းဌာနီေက်ာင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အခက္အခဲမ်ားကုိ တတ္နုိင္သမွ် ကူညီျခင္း၊ ထုိင္းနုိင္ငံ အာဏာပုိင္မ်ားျဖစ္ေသာ လက၀ကမ်ား သာသနာေရးဌာနမ်ား စစ္တပ္မ်ား၊ခရုိင္ရဲမ်ား၊ နယ္ေျမပုိင္အာဏာပုိင္မ်ား ေက်ာင္းကုိ လာေရာက္၍ ပတ္စပုိစ္မ်ား၊ဘတ္မ်ား၊စာရြက္စာတန္းမ်ားကုိ လာေရာက္စစ္ေဆးေသာအခါ အျမဲတမ္း ၾကည္႕ရႈေစာင့္ေရွာက္ေလ့ရွိပါသည္။ 
             ေက်ာင္းတြင္တာ၀န္ယူၾကီးၾကပ္ေတာ္မူၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႕နုိင္ငံ ပတ္စပုိစ္ကုိ ကုိင္ေဆာင္လွ်က္ရွိျပီး၊လုိအပ္ေသာဗီဇာကုိ ဆရာေတာ္ၾကီးမွ ေထာက္ခံေပးျခင္းျဖင့္ သီတင္းသုံးေနထုိင္လွ်က္ ရွိပါသည္။ 
               ေက်ာင္းတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ၾကေသာ ဆရာမ်ားသည္လည္း အနည္းဆုံး ထုိင္းနုိင္ငံဘတ္ကုိ ကုိင္ေဆာင္မွသာလွ်င္ ဆရာအျဖစ္ ခန္႕အပ္ပါသည္။ 
                ေက်ာင္းသားမ်ားသည္လည္း ေမြးစာရင္းနွင့္အတူ မိဘတုိ႕ ထိုင္းဘတ္(သုိ႕) ျမန္မာနိဳင္ငံ ပတ္စပုိစ္ တုိ႕ကုိ မိတၱဴပါမွသာလွ်င္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္လက္ခံပါသည္။
      သုိ႕ေသာ္လည္း ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားတုိ႕ တာ၀န္အရ စစ္ေဆးျခင္းကုိ တစ္ျခားေသာ ေက်ာင္းမ်ားနည္းတူပင္ စစ္ေဆးျခင္းကုိခံရပါသည္။ 
    ရေနာင္းဌာနီေက်ာင္းသည္- ေရပူတြင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ (ခရုိင္ဥကၠ႒ေဟာင္း) ၀ပ္နာမိန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္လက္ရွိ(ခရုိင္ဥကၠ႒ဆရာေတာ္)၀ဒါန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္(ရေနာင္းၿမိဳ႕သံဃဥကၠ႒ဆရာေတာ္ၾကီးတုိ႕၏ ေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာနုိင္ငံ တိပိဋက ဆရာေတာ္ ဦးဂႏၶမာလာလကၤာရ၏ ေထာက္ပံ့ျခင္းျဖင့္ေက်ာင္းကုိ ဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။


                       


ေတာင္းပန္ျခင္း

`ရုုိးသားစြာ၀န္ခံပါရေစ ဘေလာ့တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ အခ်ိဳ႕ေသာေဆာင္းပါး ကဗ်ာမ်ားတုုိ႕ သည္ တစ္ျခားေသာ ဘေလာ့မွကူူူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္ သုုိ႕ေသာ္လည္း မိမိ၏ ေပါ့ေလ ွ်ာ့မႈေၾကာင့္ ဆုုိက္နာမည္မ်ားကုုိ မေဖာ္ျပမိလ ွ်င္ ခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။