ယူအန္မွ သတိေပးလိုက္သည္။ ကမၻာႀကီးတြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမေပါင္း ၈ သန္းအား အေရးတႀကီး ခန္႔အပ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ယူအန္၏ ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္မႈမ်ားက ဆိုပါသည္။
၂၀၁၅ တြင္ သင္ၾကားေရး ၀န္ထမ္းေပါင္း အနည္းဆုံး ၂ သန္း လိုအပ္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေႀကာင္း ယူအန္မွ ယခု ရက္သတၱပတ္တြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း အလုပ္အကိုင္ေျပာင္းသူမ်ား၊ အနားယူသူမ်ား၊ နာမက်န္းသူမ်ားႏွင့္ ေသဆုံးသူမ်ားေနရာတြင္ အစားထိုးရန္ႏွင့္ လက္ရိွ သင္ၾကားေရး၀န္မ်ားအား ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း ၆ ဒသမ ၂ သန္း ထပ္မံ ခန္႔အပ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
လာမည့္ ၄ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမမ်ားအား အေရးတႀကီး ခန္႔အပ္ရန္အတြက္ အသည္းအသန္ လႈံံ႔ေဆာ္ရမည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ထိပ္ဆုံးမွပါ၀င္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ဘာကီနာ ဖာဆို၊ အီရစ္ထရီယာႏွင့္ အလယ္ပိုင္း အာဖရိက ႏိုင္ငံတို႔ျဖစ္ႀကသည္။ ဘာကီနာဖာဆိုတြင္ သင္ၾကားေရး ၀န္ထမ္းမ်ားအား ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ တိုင္ေအာင္ ႏွစ္စဥ္ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုး၍ ခန္႔အပ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး အီရစ္ထရီယာႏွင့္ စင္ထရယ္အာဖရိကတို႔တြင္ ၁၈ ႏွင့္ ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီး ခန္႔အပ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
“လူတိုင္း အေျခခံပညာ သင္ယူခြင့္ ရရိွႏိုင္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ရန္ အတြက္ မူလတန္းသင္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းသည္ အႀကီးမားဆုံး တံတိုင္းႀကီးျဖစ္သည္။” ဟု အစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။ ဆရာျဖစ္သင္တန္းမ်ား၊ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ားအား ထိေရာက္စြာ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေပၚလစီမ်ားအား အမ်ိဳးသားပညာေရး ေပၚလစီမ်ားအျဖစ္ ေရးသြင္း ထည့္ဆဲြရ မည္ဟု အဆိုပါ အစီရင္ခံစာတြင္ မီးေမာင္းထိုးျပထားသည္။
မြန္ထရီရယ္ အေျခစိုက္ ယူနက္စကို စာရင္းအင္း အင္စတီက်ဳ၏ ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားမႈမ်ားသည္ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ယင္းတို႔၏ ဘ႑ာေရးႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမမ်ားအား သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ခန္႔အပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ထားပါသည္။
ႏွစ္စဥ္ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အလုပ္ထြက္မႈႏွင့္ လက္ရိွ တပည့္ႏွင့္ ဆရာ အခ်ိဳးအား ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းဆရာ အေရအတြက္ ခန္႔မွန္း လိုအပ္ခ်က္မ်ား အေပၚတြင္ အေျခခံ၍ ယူနက္စကိုက ေထာက္ျပထားပါသည္။
ယူနက္စကို၏ ေထာက္ျပခ်က္မ်ား အရ တိုးတက္ မ်ားျပားလာေနေသာ မူလတန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအား ျဖည့္ဆီးႏိုင္ေရးအတြက္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမ ရာထူး ၁ သန္းေက်ာ္ ခန္႔အပ္ရန္ လိုအပ္ေနသည့္ ဆာဟာရ-အာဖရိက ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အႀကီးမားဆုံးေသာ စိမ္ေခၚမႈႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ လူဦးေရ တိုးပြားလာမႈႏႈန္းႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ကေလးမ်ားအားလုံး စာသင္ခန္းအတြင္း ေရာက္ရိွႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားက ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားတြင္ ေက်ာင္းအပ္ႏႈန္း ျမင့္တက္ေစခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အကယ္၍ ယင္းႏိုင္ငံမ်ားမွ လုံေလာက္သည့္ ဆရာ၊ဆရာမ အေရအတြက္အား မျဖည့္ဆီး ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ အဆင့္မီ ပညာေရး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အဓိက စိုးရိမ္ဖြယ္ျဖစ္သည္။
“ဆာဟာရ-အာဖရိက ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အလုပ္ထြက္သည့္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားေရး ေနရာ အသစ္မ်ားအား အစားထိုး ျဖည့္ဆီးႏိုင္ရန္ အတြက္ ႏွစ္စဥ္ ဆရာဆရာမေပင္း ၃ သိန္း ၅ ေသာင္းအား ခန္႔ထားရမည္ ျဖစ္သည္။” ဟု အစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။
ႏိုင္ငံ အမ်ားစုတြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမမ်ားအား စုေဆာင္းႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိက စိန္ေခၚေနမႈမွာ အထက္တန္း ေက်ာင္းၿပီးသူမ်ား အေရအတြက္ နည္းပါးလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ အထက္တန္း ေက်ာင္းေနအရြယ္ လူငယ္မ်ား၏ ၉ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေက်ာင္းေနၾကသျဖင့္ မိုဇမ္ဘစ္တြင္ လိုအပ္လ်က္ရိွသည့္ ဆရာ၊ဆရာမ အေရအတြက္သည္ အထက္တန္းၿပီးသူမ်ား၏ အေရအတြက္ထက္ မ်ားစြာ ေက်ာ္လြန္လ်က္ရိွသည္။ ဘာကီနာဖာဆို၊ အလယ္အာဖရိက၊ ခ်က္ဒ္၊ ႏိုင္ဂ်ာ၊ ယူဂန္ဒါ ႏွင့္ တန္ဇန္းနီးယားတို႔တြင္လည္း ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမ စုေဆာင္းေရး အားထုတ္မႈမ်ားတြင္ အလားတူ အေျခအေနမ်ားက ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ရိွသည္။
ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမမ်ား ခန္႔အပ္ရာတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ဦးစားေပးရန္ႏွင့္ အမ်ိဳးသား-အမိ်ဳးသမီး မွ်တေရးအား အဓိကထား စဥ္းစားရန္ ယူနက္စကိုက တိုက္တြန္းထားသည္။
“ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေက်ာင္းဆရာမ အခ်ိဳးအစား နည္းပါးေနျခင္းဟာ စာသင္ခန္းအတြင္းမွာ မိန္းကေလး အေရအတြက္ နည္းေနလို႔ေပါ့။ တဆက္တည္းမွာပဲ အနာဂတ္မွာ ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းဆရာမ ဦးေရ နည္းလာမွာေပါ့။” ဟု ယူနက္စကို၏ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ အိုင္ရီနာ ဘိုကိုဗာက ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္သည့္ ေႀကညာခ်က္တြင္ ေျပာဆိုလုိက္သည္။ “မိခင္ေလာင္းမ်ားအား အကာအကြယ္ ေပးျခင္းႏွင့္ အနားယူႏိုင္ခြင့္မ်ားအား လုံေလာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ အကယ္၍ အရည္အခ်င္းျပည့္တဲ့ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ေယာက္က အခြင့္ အလမ္း နည္းပါးတဲ့ ေက်းလက္ေဒသမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့ရင္ မိဘေတြက သူတို႔ ရင္ေသြးေတြကို ေက်ာင္းပို႔ မပို႔ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လို သိႏိုင္ေတာ့မလဲ။”
ကမၻာ့တ၀ွမ္းတြင္ မူလတန္းသင္ ေက်ာင္းဆရာမ ဦးေရသည္ ၁၉၉၀ မွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၆၂ ရာခုိင္ႏႈန္း အထိ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဤျမင့္တက္ႏႈန္း အမ်ားစုသည္ အာရ ွေဒသတြင္းတြင္ ျဖစ္သည္။ အာရွေတာင္ပိုင္းႏွင့္ အေနာက္ပိုင္းတို႔တြင္ ေက်ာင္းဆရာမ ဦးေရသည္ ၃၂ ရာႏႈန္းမွ ၄၅ ရာႏႈန္းထိ လည္းေကာင္း၊ အာရွအေရွ႔ႏွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသ တို႔တြင္ ၄၈ မွ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ လည္းေကာင္း ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ဆာဟာရ-အာဖရိက ေဒသတြင္မူ ၄၀ မွ ၄၂ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိသာ တိုးတက္ခဲ့သည္။
ကမၻာတ၀ွမ္းတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ရွားပါး ျပတ္လပ္ေနမႈအား ယူနက္စကို၏ အစီရင္ခံစာမွ ထုတ္ႏႈတ္ထားၿပီး ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ဇယားတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ခင္ေဇာ္ (CDC)
The guardian သတင္းစာပါ “Global teacher shortage threatens progress on education” အား ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Teacher shortages around the world | |||||
Country ▴ | Teaching staff in 2009 (000s) | Teaching staff needed in 2015 (000s) | Absolute change in stock (000s) | Average annual change | Total recruitment including attrition (000s) |
Albania | 11.7 | 8.7 | -3 | -4.91% | 0.1 |
Algeria | 141.4 | 151.4 | 10 | 1.14% | 53.6 |
Andorra | 0.4 | 0.5 | 0.1 | 2.38% | 0.2 |
Anguilla | 0.1 | 0.1 | 0 | 1.00% | 0 |
Antigua and Barbuda | 0.7 | 0.7 | 0 | 0.18% | 0.2 |
Argentina | 288.8 | 254.4 | -34.4 | -2.09% | 47.8 |
Armenia | 6.6 | 6.8 | 0.1 | 0.36% | 2.1 |
Aruba | 0.6 | 0.5 | -0.1 | -3.82% | 0 |
Austria | 29.2 | 28.1 | -1.1 | -0.64% | 7.5 |
Azerbaijan | 44.2 | 53.9 | 9.7 | 3.36% | 24.1 |
Bahamas | 2.3 | 2.1 | -0.2 | -1.59% | 0.5 |
Bangladesh | 361.5 | 434.4 | 73 | 3.11% | 190.2 |
Barbados | 1.6 | 1.2 | -0.4 | -4.80% | 0 |
Belarus | 23.9 | 25 | 1 | 0.72% | 8.3 |
Belgium | 65.7 | 66 | 0.3 | 0.08% | 20.1 |
Belize | 2.3 | 2 | -0.3 | -2.58% | 0.3 |
Benin | 38.3 | 44.8 | 6.5 | 2.63% | 18.7 |
Bermuda | 0.6 | 0.7 | 0.1 | 3.88% | 0.3 |
Bhutan | 3.9 | 3.7 | -0.3 | -1.20% | 0.9 |
Bolivia | 62.4 | 60.2 | -2.3 | -0.61% | 16.2 |
Botswana | 13 | 12.4 | -0.6 | -0.78% | 3.2 |
British Virgin Islands | 0.2 | 0.2 | 0 | -0.85% | 0.1 |
Brunei | 3.7 | 3.5 | -0.2 | -1.01% | 0.9 |
Bulgaria | 15.1 | 16 | 0.9 | 0.99% | 5.6 |
Burkina Faso | 39 | 85.2 | 46.2 | 13.92% | 62.8 |
Burundi | 33.9 | 34.7 | 0.9 | 0.43% | 11.1 |
Cambodia | 46.7 | 49.9 | 3.3 | 1.13% | 17.7 |
Cameroon | 72.3 | 91 | 18.7 | 3.90% | 42.6 |
Cape Verde | 3.1 | 3.1 | 0.1 | 0.31% | 1 |
Cayman Islands | 0.3 | 0.3 | 0 | 1.67% | 0.1 |
Central African Republic | 6.4 | 20.1 | 13.7 | 20.97% | 17 |
Chad | 27.4 | 59.6 | 32.2 | 13.80% | 43.8 |
Chile | 67.2 | 61.1 | -6.1 | -1.57% | 13.3 |
China | 6018.8 | 5024.4 | -994.4 | -2.97% | 682.6 |
China, Hong Kong | 23.3 | 18.2 | -5.1 | -4.03% | 1.2 |
China, Macao | 1.6 | 1.5 | -0.1 | -0.72% | 0.4 |
Colombia | 180.8 | 153.9 | -26.9 | -2.65% | 23.9 |
Comoros | 3.7 | 4.1 | 0.4 | 1.66% | 1.5 |
Congo | 10.4 | 17.2 | 6.8 | 8.68% | 10.6 |
Cook Islands | 0.1 | 0.1 | 0 | -2.43% | 0 |
Costa Rica | 28.9 | 25.4 | -3.5 | -2.13% | 4.7 |
Croatia | 11.8 | 11.3 | -0.5 | -0.74% | 3 |
Cuba | 92 | 77.2 | -14.8 | -2.89% | 10.9 |
Cyprus | 3.9 | 4.2 | 0.3 | 1.17% | 1.5 |
Czech Republic | 24.9 | 28.2 | 3.4 | 2.13% | 11.2 |
Côte d'Ivoire | 56.6 | 99.3 | 42.7 | 9.83% | 64.4 |
Democratic Republic of the Congo | 274.5 | 372.2 | 97.7 | 5.21% | 191.5 |
Djibouti | 1.6 | 3.2 | 1.6 | 12.03% | 2.2 |
Dominica | 0.5 | 0.4 | -0.1 | -4.27% | 0 |
Dominican Republic | 52.9 | 52.9 | -0.1 | -0.02% | 15.8 |
Ecuador | 105.2 | 87.1 | -18.1 | -3.10% | 11.1 |
Egypt | 382.5 | 418.6 | 36.1 | 1.52% | 155.3 |
El Salvador | 30.5 | 22.3 | -8.2 | -5.09% | 0 |
Equatorial Guinea | 3.4 | 5.1 | 1.7 | 6.94% | 2.9 |
Eritrea | 7.8 | 21.5 | 13.7 | 18.43% | 17.4 |
Estonia | 6.1 | 6.9 | 0.7 | 1.86% | 2.6 |
Ethiopia | 234.2 | 379.4 | 145.2 | 8.37% | 231.9 |
Fiji | 3.9 | 3.9 | -0.1 | -0.22% | 1.1 |
Finland | 25.7 | 25.8 | 0 | 0.02% | 7.8 |
Gambia | 6.4 | 8.4 | 2 | 4.64% | 4.2 |
Georgia | 33.5 | 31.1 | -2.4 | -1.24% | 7.3 |
Germany | 242.3 | 212.1 | -30.2 | -2.19% | 38.6 |
Ghana | 110.5 | 118.1 | 7.6 | 1.11% | 41.6 |
Greece | 62.1 | 62.8 | 0.7 | 0.19% | 19.4 |
Grenada | 0.8 | 0.8 | -0.1 | -1.23% | 0.2 |
Guatemala | 85 | 89.8 | 4.8 | 0.93% | 30.9 |
Guinea | 31.8 | 48.4 | 16.6 | 7.25% | 28 |
Guyana | 3.9 | 3.2 | -0.8 | -3.48% | 0.3 |
Honduras | 38.3 | 34.9 | -3.4 | -1.55% | 7.6 |
Hungary | 37.1 | 37.5 | 0.4 | 0.18% | 11.6 |
Indonesia | 1800 | 1533 | -267 | -2.64% | 238.6 |
Iran | 278 | 315 | 37 | 2.11% | 124.9 |
Iraq | 286.9 | 337.7 | 50.8 | 2.76% | 143.1 |
Ireland | 31.5 | 35.1 | 3.6 | 1.80% | 13.5 |
Israel | 65.9 | 64.4 | -1.5 | -0.38% | 18.1 |
Italy | 273.1 | 284.3 | 11.2 | 0.67% | 94.5 |
Japan | 396.4 | 361.9 | -34.5 | -1.51% | 80 |
Kazakhstan | 58 | 65.5 | 7.5 | 2.06% | 25.9 |
Kuwait | 24.6 | 29.5 | 4.9 | 3.09% | 12.9 |
Kyrgyzstan | 16.3 | 17.8 | 1.5 | 1.48% | 6.6 |
Laos | 29.5 | 27.3 | -2.2 | -1.30% | 6.3 |
Latvia | 10.9 | 12.1 | 1.1 | 1.65% | 4.5 |
Lebanon | 33.3 | 29.2 | -4.1 | -2.17% | 5.3 |
Lesotho | 11.5 | 12 | 0.5 | 0.67% | 4 |
Liberia | 22.3 | 30.9 | 8.7 | 5.64% | 16.4 |
Liechtenstein | 0.3 | 0.3 | 0 | -1.42% | 0.1 |
Lithuania | 10.1 | 9.1 | -1 | -1.79% | 1.9 |
Luxembourg | 3 | 3 | 0 | -0.23% | 0.9 |
Madagascar | 90.3 | 81.5 | -8.8 | -1.69% | 17.2 |
Malaysia | 209.9 | 225 | 15.2 | 1.17% | 80 |
Maldives | 3.5 | 3 | -0.5 | -2.60% | 0.5 |
Mali | 38.4 | 62.8 | 24.4 | 8.55% | 38.7 |
Malta | 2.5 | 2.2 | -0.4 | -2.64% | 0.3 |
Mauritania | 13.1 | 14.1 | 0.9 | 1.16% | 5 |
Mauritius | 5.5 | 5 | -0.4 | -1.35% | 1.2 |
Mexico | 528.6 | 436.5 | -92.1 | -3.14% | 54.5 |
Mongolia | 8.3 | 5.8 | -2.5 | -5.83% | 0 |
Montserrat | 0 | 0 | 0 | -0.48% | 0 |
Morocco | 144.7 | 143 | -1.7 | -0.20% | 41.5 |
Mozambique | 82.8 | 130.7 | 48 | 7.92% | 78.3 |
Myanmar | 179.3 | 159.4 | -19.9 | -1.94% | 31.3 |
Namibia | 13.5 | 13.6 | 0 | 0.06% | 4.1 |
Nepal | 143.6 | 113.1 | -30.4 | -3.89% | 8.7 |
Nicaragua | 32.3 | 28.8 | -3.6 | -1.92% | 5.7 |
Niger | 40 | 86.1 | 46.1 | 13.62% | 63 |
Nigeria | 466.8 | 688.2 | 221.4 | 6.68% | 387 |
Occupied Palestinian Territories | 14.1 | 20 | 5.8 | 5.92% | 10.7 |
Oman | 25.6 | 30 | 4.5 | 2.71% | 12.7 |
Pakistan | 465.3 | 605.7 | 140.3 | 4.49% | 296.6 |
Panama | 18.7 | 17.9 | -0.7 | -0.66% | 4.8 |
Peru | 184.6 | 174.1 | -10.6 | -0.98% | 43.5 |
Philippines | 390.4 | 381 | -9.5 | -0.41% | 106.5 |
Poland | 238.7 | 223.9 | -14.9 | -1.07% | 54.9 |
Qatar | 7.5 | 9.3 | 1.7 | 3.49% | 4.2 |
Republic of Korea | 155.6 | 124.4 | -31.1 | -3.65% | 11.5 |
Republic of Moldova | 9.2 | 9.6 | 0.4 | 0.65% | 3.2 |
Romania | 54.1 | 53.7 | -0.4 | -0.12% | 15.8 |
Russian Federation | 284.8 | 334.8 | 50 | 2.73% | 141.5 |
Rwanda | 33.2 | 48.7 | 15.5 | 6.61% | 27.3 |
Saint Kitts and Nevis | 0.4 | 0.5 | 0 | 1.03% | 0.2 |
Saint Lucia | 1 | 1 | 0 | 0.49% | 0.3 |
Saint Vincent and the Grenadines | 0.9 | 0.8 | -0.1 | -2.19% | 0.1 |
Samoa | 0.9 | 0.8 | -0.2 | -3.35% | 0.1 |
San Marino | 0.3 | 0.3 | 0 | 1.23% | 0.1 |
Sao Tome and Principe | 1.3 | 1.1 | -0.1 | -2.01% | 0.2 |
Saudi Arabia | 284.8 | 302.6 | 17.9 | 1.02% | 105.5 |
Senegal | 47.7 | 67.5 | 19.8 | 5.97% | 36.5 |
Serbia | 17.4 | 28.6 | 11.1 | 8.58% | 17.6 |
Seychelles | 0.6 | 0.6 | -0.1 | -1.45% | 0.1 |
Singapore | 16.9 | 14.8 | -2.1 | -2.22% | 2.7 |
Slovakia | 13.9 | 13.9 | 0 | 0.02% | 4.2 |
Slovenia | 6.2 | 6.6 | 0.4 | 0.92% | 2.3 |
South Africa | 232.2 | 242.3 | 10.1 | 0.72% | 81 |
Spain | 212.6 | 231.7 | 19.1 | 1.44% | 85.2 |
Sri Lanka | 69.9 | 76.1 | 6.2 | 1.42% | 27.9 |
Sudan | 123.6 | 179.4 | 55.8 | 6.40% | 99.3 |
Suriname | 4.4 | 4 | -0.4 | -1.47% | 0.9 |
Swaziland | 7.2 | 7.3 | 0.1 | 0.24% | 2.3 |
Sweden | 61.4 | 67.2 | 5.8 | 1.51% | 24.9 |
Syrian Arab Republic | 132.1 | 131.3 | -0.8 | -0.10% | 38.8 |
TFYR Macedonia | 6.9 | 5.5 | -1.4 | -3.76% | 0.5 |
Tajikistan | 30.5 | 29.9 | -0.6 | -0.34% | 8.5 |
Thailand | 348 | 379.2 | 31.2 | 1.44% | 139.4 |
Timor-Leste | 7.4 | 8.1 | 0.8 | 1.65% | 3.1 |
Togo | 28.2 | 30.4 | 2.3 | 1.31% | 11 |
Trinidad and Tobago | 7.4 | 7.6 | 0.1 | 0.26% | 2.4 |
Tunisia | 60.4 | 56.6 | -3.8 | -1.07% | 13.9 |
Uganda | 168.4 | 218.1 | 49.7 | 4.40% | 106.1 |
Ukraine | 98.3 | 110.6 | 12.3 | 1.99% | 43.3 |
United Arab Emirates | 19.5 | 20.5 | 1 | 0.86% | 7 |
United Kingdom | 244.4 | 238.7 | -5.7 | -0.39% | 66.9 |
United Republic of Tanzania | 157.2 | 248.6 | 91.4 | 7.94% | 149 |
United States | 1772.4 | 1888.7 | 116.4 | 1.07% | 662.4 |
Uruguay | 23.6 | 20.3 | -3.3 | -2.46% | 3.4 |
Uzbekistan | 116.6 | 118.2 | 1.6 | 0.23% | 36.8 |
Vanuatu | 1.6 | 1.8 | 0.2 | 1.98% | 0.7 |
Venezuela | 238.6 | 243.6 | 4.9 | 0.34% | 77.1 |
Zambia | 48.1 | 75.3 | 27.2 | 7.77% | 44.8 |
No comments:
Post a Comment