Pages

Wednesday, September 7, 2011

သခၤ ါရ ဘာဇနီ " က်မ္း ေလာကီဓမၼေဘဒမွတ္စု

ဗုဒၶဘာသာ-အမ်ိုးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသၼီးတို ့ဖတ္ရႈေလ့လာ လိုက္နာ

က်င့္ၾကံၾကေစရန္ သခၤ ါရအေၾကာင္း ဒါန သီလ ဘာ၀နာ အေၾကာင္း ေကာင္းေသာသူတို ့
လားရာ မေကာင္းသူတို ့ လားရာ ဘံု႒ာနအေၾကာင္း တို ့ကို စံုလင္စြာေဖာ္ျပရာျဖစ္ေသာ
" သခၤ ါရ ဘာဇနီ "က်မ္းကို ေရးသားျပီး ဗဟုသုတတိုးပြားေစရန္ သခၤါရဘာဇနိီက်မ္းစာအုပ္ကို
မူရင္းမပ်က္ ကုသိုလ္ျပဳ ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္ရွင္ ။
ကံကငါးခုျဖစ္၏ ။ ပဥၥမစ်ာန္ကံ ေပးစရာမရွိ ၊ မည္သို ့ေပးသနည္း ၊ ပဌမစ်ာန္ကိုရေသာသူ
စုေတေရြ ့ ေလ်ာေလလွ်င္ ပဌမစ်ာန္ သံုးဘံု၌ျဖစ္၏ ၊ ဒုတိယစ်ာန္ ကုသိုလ္ ၊တတိယစ်ာန္

ကုသိုလ္ သည္ကံႏွစ္ပါး ၊ဒုတိယစ်ာန္ဘံု၌သာ ပဋိသေႏၶကို အက်ိဳးေပး၍ ျဗဟၼာျဖစ္၏ ၊စတုတၳစ်ာန္

ကုသိုလ္ကံ တတိယစ်ာန္သံုးဘံု၌ ပဋိသေႏၶကိုေပး၏ ၊ ပဥၥမစ်ာန္ကုသိုလ္ကံ စတုတၳစ်ာန္ဘံု၌

ပဋိသေႏၶကိုေပး၏ ၊ စတၳစ်ာန္ ခုႏွစ္ဘံု၌ အသညသတ္၀င္၏ ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုဘံုစိတ္မရွိဘဲ

ရွိေလသတည္း ၊ ဤလူ ့ဘံု၌ ပဥၥမစ်ာန္ရေသာ ပုထုဇာန္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို ့ၾကံ၏ ၊ စိတ္ရွိေသာ

ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို ့သည္ ၊ ခ်စ္သည္ မုန္းသည္ အမ်က္ထြက္သည္ ဆင္းရဲသည္ အေထြေထြျဖစ္ဘိ၏ ၊

ငါသည္ဤကိုယ္အျဖစ္မွ စုေတေသာ္ စိတ္ႏွင့္ကင္းေသာ ဘံု၌ျဖစ္လို၏ဟု ပတၳနာ ျပဳ၍ေသလွ်င္

ပဥၥမစ်ာန္ အက်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္ရွိေသာ အသညသတ္ဘံု၌ျဖစ္၍ မဟာကပ္ငါးရာ အသက္ရွည္၏ ၊

ပဥၥမစ်ာန္ အရခ်င္းတူလ်က္ ပတၳနာ ဆုယူလြဲ၍ အသညသတ္ဘံု၌ ျဖစ္ရသတည္း ၊ ပိႆာတန္

ေက်ာက္ကို ယူအံ့ဟု ကုန္သည္လက္တြင္ အဖိုးသြင္းျပီးမွ အထင္မွား၍ မဟူရာ ေက်ာက္ကို

ယူမိသည္ႏွင့္တူ၏ ၊ပုထုဇာန္တို ့သာ အသညသတ္ ဘံု၌ျဖစ္၏ ၊ အရိယာတို ့ မျဖစ္သတည္း ၊

အရူပကုသိုလ္ကံ ေလးခု အက်ိဳးေပး၍ ရုပ္မရွိေသာ အရူပဘံု၌ ျဖစ္ေလေသာသူတို႔သည္ မည္သို ့

ပတၳနာရင္း ျပဳေလသနည္း ၊ ရူပါ၀စရ ပဥၥမစ်ာန္ ရျပီးေသာ ပုထုဇာန္ အရိယာတို ့ ဤသို ့ၾကံ၏ ၊

ကာမဘံု ရူပဘံု ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတို ့ ရုပ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ၊ ဓါးထိ ၊ လွံထိသည္ ၊ အနာထိသည္ ၊

ဆင္းရဲထိသည္ဟု ရုပ္မရွိေသာဘံု၌ ၊ ျဖစ္ျခင္းကို ေနာင္ဘ၀အလိုရွိသည္ဟု ၊ေတာင့္တ အာကာသ

ကသိုဏ္းကို အာကာေသာ အနေႏၱာ ၊ အာကာေသာ အေႏၱာ ဟု စီးျဖန္း၍ အရူပ အာကာသာနဥၥ

ယတနစ်ာန္မွ စ၍ အရူပကုသိုလ္ကံ ေလးပါးကိုရ၍ ေသလွ်င္ ရုပ္မရွိေသာ အရူပေလးဘံု၌

ျဖစ္ေလ၏ ။ ။

ထိုပုဂၢိဳလ္ ေလးေယာက္တြင္ ေသာတာပတၱိ ဖလ႒ာန္ ၊သကဒါဂါမိ ဖလ႒ာန္ အနာဂါမိဖလ႒ာန္

သည္သံုးေယာက္ကား ၊ လူ ့ျပည္သို ့မျပန္ျပီ ၊ထိုဘံု၌ပင္ ရဟႏၱာျဖစ္၍ နိဗၺာန္

ရေလ၏ ၊ ပုထုဇာန္တေယာက္ကာမူကား ၊ ထိုကံ၌ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္မရ ၊ ေကာင္းမႈအက်ိဳးကုန္လွ်င္

လူ ့ျပည္သို ့ ဧကန္ျဖစ္ရေလ၏ ၊ ထိုအရူပေလးဘံုတြင္ အထက္ဘံု ကမၻာၾကီး ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္

အသက္ရွည္၏ ၊ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ဘုရားအဆူဆူပြင့္သည္ကိုလည္း မဖူးေတြ ့ရ ၊ ပါရမီလည္း

မျဖည့္ရ ၊ သည္ပုထုဇာန္ အထင္မွားေခ်၏ ၊ သည္တေယာက္ကို ရည္၍အရူပဘံု အျပစ္ရွစ္ပါးတြင္

သြင္းေလသည္ ၊ တရြာလံုးမဆိုး လူတေယာက္သာဆိုးသည္ကို လူဆိုးရြာ တြင္ေလသကဲ့သို႔မွတ္ ၊

ကာမ အကုသုိလ္ဆယ္ပါး ဘ၀အဆက္ဆက္ အခြင့္ရတိုင္း အက်ိဳးေပး၏ ။ ။

သမၸတၱိစက္ေလးပါးတြင္ တပါးပါးၾကိမ္ခဲ့လွ်င္ ကုသုိလ္ကံေကာင္း အခြင့္ရ၍ အက်ိဳးေပး၏ ၊

၀ိပတၱိစက္မည္သည္ အဘယ္ကိုဆိုသနည္း ၊ မိုးေခါင္သည္ကာလ လူတရားမေစာင့္သည့္ကာလ ၊

ကာလ၀ိပတၱိတည္း ၊အက်ိဳးေပးလတၱ ံ့သည္ႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ မလိမ္မာလံု ့လမရွိျခင္းသည္

ပေယာဂ၀ိပတၱိတည္း ၊ ယုတ္ေသာအရာ ယုတ္ေသာ အမ်ိဳး၌ ျဖစ္သည္ကား ဂတိ၀ိပတၱိတည္း ၊

ကိုယ္အဆင္း ဣေျႏၵပ်က္သည္ကား ဥပဓိ၀ိပတၱိတည္း ၊သည္၀ိပတၱိစက္ေလးပါးတြင္ တပါးပါးႏွင့္

ေတြ ့ၾကိမ္က ေရွး အကုသုိလ္ကံ ေဟာင္း အခြင့္ရ၍ အက်ိဳးေပးေခ်၏မွတ္ ၊သည္ ေလးပါးကို

ျပန္၍ယူေလ ၊ သမၸတၱိစက္ေလးပါးတည္း ၊ သည္ေလးပါး တပါးပါး ၾကိမ္က ကုသုိလ္ကံေဟာင္း

အခြင့္ရ၍ အက်ိဳးေပး၏မွတ္ ၊တိုက္ထဲမွာ မ်ိဳးရွိတိုင္း စိုက္ခင္းၾကဲခင္းမေတြ ့ဘဲ မေပါက္သကဲ့သို ့မွတ္ ။

ေလာကီကာေဘဒမွတ္စုျပီး၏ ။ ။

ကံ၏ လကၡဏာ စ်ာန္၏ လကၡဏာ။ကိုဆက္လက္တင္ျပသြားမည္ ။

" သခၤ ါရ ဘာဇနီ " က်မ္းစာအုပ္အတိုင္း ေရးသားထားပါသည္ .။
ေနာက္ဆက္တြဲမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ တင္ျပသြားမည္ ။

No comments:

Post a Comment

ေတာင္းပန္ျခင္း

`ရုုိးသားစြာ၀န္ခံပါရေစ ဘေလာ့တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ အခ်ိဳ႕ေသာေဆာင္းပါး ကဗ်ာမ်ားတုုိ႕ သည္ တစ္ျခားေသာ ဘေလာ့မွကူူူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္ သုုိ႕ေသာ္လည္း မိမိ၏ ေပါ့ေလ ွ်ာ့မႈေၾကာင့္ ဆုုိက္နာမည္မ်ားကုုိ မေဖာ္ျပမိလ ွ်င္ ခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။