ဗုဒၶဘာသာ-အမ်ိုးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသၼီးတို ့ဖတ္ရႈေလ့လာ လိုက္နာ
က်င့္ၾကံၾကေစရန္ သခၤ ါရအေၾကာင္း ဒါန သီလ ဘာ၀နာ အေၾကာင္း ေကာင္းေသာသူတို ့
လားရာ မေကာင္းသူတို ့ လားရာ ဘံု႒ာနအေၾကာင္း တို ့ကို စံုလင္စြာေဖာ္ျပရာျဖစ္ေသာ
" သခၤ ါရ ဘာဇနီ "က်မ္းကို ေရးသားျပီး ဗဟုသုတတိုးပြားေစရန္ သခၤါရဘာဇနိီက်မ္းစာအုပ္ကို
မူရင္းမပ်က္ ကုသိုလ္ျပဳ ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္ရွင္ ။
လားရာ မေကာင္းသူတို ့ လားရာ ဘံု႒ာနအေၾကာင္း တို ့ကို စံုလင္စြာေဖာ္ျပရာျဖစ္ေသာ
" သခၤ ါရ ဘာဇနီ "က်မ္းကို ေရးသားျပီး ဗဟုသုတတိုးပြားေစရန္ သခၤါရဘာဇနိီက်မ္းစာအုပ္ကို
မူရင္းမပ်က္ ကုသိုလ္ျပဳ ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္ရွင္ ။
ကံကငါးခုျဖစ္၏ ။ ပဥၥမစ်ာန္ကံ ေပးစရာမရွိ ၊ မည္သို ့ေပးသနည္း ၊ ပဌမစ်ာန္ကိုရေသာသူ
စုေတေရြ ့ ေလ်ာေလလွ်င္ ပဌမစ်ာန္ သံုးဘံု၌ျဖစ္၏ ၊ ဒုတိယစ်ာန္ ကုသိုလ္ ၊တတိယစ်ာန္
ကုသိုလ္ သည္ကံႏွစ္ပါး ၊ဒုတိယစ်ာန္ဘံု၌သာ ပဋိသေႏၶကို အက်ိဳးေပး၍ ျဗဟၼာျဖစ္၏ ၊စတုတၳစ်ာန္
ကုသိုလ္ကံ တတိယစ်ာန္သံုးဘံု၌ ပဋိသေႏၶကိုေပး၏ ၊ ပဥၥမစ်ာန္ကုသိုလ္ကံ စတုတၳစ်ာန္ဘံု၌
ပဋိသေႏၶကိုေပး၏ ၊ စတၳစ်ာန္ ခုႏွစ္ဘံု၌ အသညသတ္၀င္၏ ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုဘံုစိတ္မရွိဘဲ
ရွိေလသတည္း ၊ ဤလူ ့ဘံု၌ ပဥၥမစ်ာန္ရေသာ ပုထုဇာန္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို ့ၾကံ၏ ၊ စိတ္ရွိေသာ
ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို ့သည္ ၊ ခ်စ္သည္ မုန္းသည္ အမ်က္ထြက္သည္ ဆင္းရဲသည္ အေထြေထြျဖစ္ဘိ၏ ၊
ငါသည္ဤကိုယ္အျဖစ္မွ စုေတေသာ္ စိတ္ႏွင့္ကင္းေသာ ဘံု၌ျဖစ္လို၏ဟု ပတၳနာ ျပဳ၍ေသလွ်င္
ပဥၥမစ်ာန္ အက်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္ရွိေသာ အသညသတ္ဘံု၌ျဖစ္၍ မဟာကပ္ငါးရာ အသက္ရွည္၏ ၊
ပဥၥမစ်ာန္ အရခ်င္းတူလ်က္ ပတၳနာ ဆုယူလြဲ၍ အသညသတ္ဘံု၌ ျဖစ္ရသတည္း ၊ ပိႆာတန္
ေက်ာက္ကို ယူအံ့ဟု ကုန္သည္လက္တြင္ အဖိုးသြင္းျပီးမွ အထင္မွား၍ မဟူရာ ေက်ာက္ကို
ယူမိသည္ႏွင့္တူ၏ ၊ပုထုဇာန္တို ့သာ အသညသတ္ ဘံု၌ျဖစ္၏ ၊ အရိယာတို ့ မျဖစ္သတည္း ၊
အရူပကုသိုလ္ကံ ေလးခု အက်ိဳးေပး၍ ရုပ္မရွိေသာ အရူပဘံု၌ ျဖစ္ေလေသာသူတို႔သည္ မည္သို ့
ပတၳနာရင္း ျပဳေလသနည္း ၊ ရူပါ၀စရ ပဥၥမစ်ာန္ ရျပီးေသာ ပုထုဇာန္ အရိယာတို ့ ဤသို ့ၾကံ၏ ၊
ကာမဘံု ရူပဘံု ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတို ့ ရုပ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ၊ ဓါးထိ ၊ လွံထိသည္ ၊ အနာထိသည္ ၊
ဆင္းရဲထိသည္ဟု ရုပ္မရွိေသာဘံု၌ ၊ ျဖစ္ျခင္းကို ေနာင္ဘ၀အလိုရွိသည္ဟု ၊ေတာင့္တ အာကာသ
ကသိုဏ္းကို အာကာေသာ အနေႏၱာ ၊ အာကာေသာ အေႏၱာ ဟု စီးျဖန္း၍ အရူပ အာကာသာနဥၥ
ယတနစ်ာန္မွ စ၍ အရူပကုသိုလ္ကံ ေလးပါးကိုရ၍ ေသလွ်င္ ရုပ္မရွိေသာ အရူပေလးဘံု၌
ျဖစ္ေလ၏ ။ ။
စုေတေရြ ့ ေလ်ာေလလွ်င္ ပဌမစ်ာန္ သံုးဘံု၌ျဖစ္၏ ၊ ဒုတိယစ်ာန္ ကုသိုလ္ ၊တတိယစ်ာန္
ကုသိုလ္ သည္ကံႏွစ္ပါး ၊ဒုတိယစ်ာန္ဘံု၌သာ ပဋိသေႏၶကို အက်ိဳးေပး၍ ျဗဟၼာျဖစ္၏ ၊စတုတၳစ်ာန္
ကုသိုလ္ကံ တတိယစ်ာန္သံုးဘံု၌ ပဋိသေႏၶကိုေပး၏ ၊ ပဥၥမစ်ာန္ကုသိုလ္ကံ စတုတၳစ်ာန္ဘံု၌
ပဋိသေႏၶကိုေပး၏ ၊ စတၳစ်ာန္ ခုႏွစ္ဘံု၌ အသညသတ္၀င္၏ ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုဘံုစိတ္မရွိဘဲ
ရွိေလသတည္း ၊ ဤလူ ့ဘံု၌ ပဥၥမစ်ာန္ရေသာ ပုထုဇာန္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို ့ၾကံ၏ ၊ စိတ္ရွိေသာ
ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို ့သည္ ၊ ခ်စ္သည္ မုန္းသည္ အမ်က္ထြက္သည္ ဆင္းရဲသည္ အေထြေထြျဖစ္ဘိ၏ ၊
ငါသည္ဤကိုယ္အျဖစ္မွ စုေတေသာ္ စိတ္ႏွင့္ကင္းေသာ ဘံု၌ျဖစ္လို၏ဟု ပတၳနာ ျပဳ၍ေသလွ်င္
ပဥၥမစ်ာန္ အက်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္ရွိေသာ အသညသတ္ဘံု၌ျဖစ္၍ မဟာကပ္ငါးရာ အသက္ရွည္၏ ၊
ပဥၥမစ်ာန္ အရခ်င္းတူလ်က္ ပတၳနာ ဆုယူလြဲ၍ အသညသတ္ဘံု၌ ျဖစ္ရသတည္း ၊ ပိႆာတန္
ေက်ာက္ကို ယူအံ့ဟု ကုန္သည္လက္တြင္ အဖိုးသြင္းျပီးမွ အထင္မွား၍ မဟူရာ ေက်ာက္ကို
ယူမိသည္ႏွင့္တူ၏ ၊ပုထုဇာန္တို ့သာ အသညသတ္ ဘံု၌ျဖစ္၏ ၊ အရိယာတို ့ မျဖစ္သတည္း ၊
အရူပကုသိုလ္ကံ ေလးခု အက်ိဳးေပး၍ ရုပ္မရွိေသာ အရူပဘံု၌ ျဖစ္ေလေသာသူတို႔သည္ မည္သို ့
ပတၳနာရင္း ျပဳေလသနည္း ၊ ရူပါ၀စရ ပဥၥမစ်ာန္ ရျပီးေသာ ပုထုဇာန္ အရိယာတို ့ ဤသို ့ၾကံ၏ ၊
ကာမဘံု ရူပဘံု ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတို ့ ရုပ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ၊ ဓါးထိ ၊ လွံထိသည္ ၊ အနာထိသည္ ၊
ဆင္းရဲထိသည္ဟု ရုပ္မရွိေသာဘံု၌ ၊ ျဖစ္ျခင္းကို ေနာင္ဘ၀အလိုရွိသည္ဟု ၊ေတာင့္တ အာကာသ
ကသိုဏ္းကို အာကာေသာ အနေႏၱာ ၊ အာကာေသာ အေႏၱာ ဟု စီးျဖန္း၍ အရူပ အာကာသာနဥၥ
ယတနစ်ာန္မွ စ၍ အရူပကုသိုလ္ကံ ေလးပါးကိုရ၍ ေသလွ်င္ ရုပ္မရွိေသာ အရူပေလးဘံု၌
ျဖစ္ေလ၏ ။ ။
ထိုပုဂၢိဳလ္ ေလးေယာက္တြင္ ေသာတာပတၱိ ဖလ႒ာန္ ၊သကဒါဂါမိ ဖလ႒ာန္ အနာဂါမိဖလ႒ာန္
သည္သံုးေယာက္ကား ၊ လူ ့ျပည္သို ့မျပန္ျပီ ၊ထိုဘံု၌ပင္ ရဟႏၱာျဖစ္၍ နိဗၺာန္
ရေလ၏ ၊ ပုထုဇာန္တေယာက္ကာမူကား ၊ ထိုကံ၌ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္မရ ၊ ေကာင္းမႈအက်ိဳးကုန္လွ်င္
လူ ့ျပည္သို ့ ဧကန္ျဖစ္ရေလ၏ ၊ ထိုအရူပေလးဘံုတြင္ အထက္ဘံု ကမၻာၾကီး ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္
အသက္ရွည္၏ ၊ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ဘုရားအဆူဆူပြင့္သည္ကိုလည္း မဖူးေတြ ့ရ ၊ ပါရမီလည္း
မျဖည့္ရ ၊ သည္ပုထုဇာန္ အထင္မွားေခ်၏ ၊ သည္တေယာက္ကို ရည္၍အရူပဘံု အျပစ္ရွစ္ပါးတြင္
သြင္းေလသည္ ၊ တရြာလံုးမဆိုး လူတေယာက္သာဆိုးသည္ကို လူဆိုးရြာ တြင္ေလသကဲ့သို႔မွတ္ ၊
ကာမ အကုသုိလ္ဆယ္ပါး ဘ၀အဆက္ဆက္ အခြင့္ရတိုင္း အက်ိဳးေပး၏ ။ ။
သမၸတၱိစက္ေလးပါးတြင္ တပါးပါးၾကိမ္ခဲ့လွ်င္ ကုသုိလ္ကံေကာင္း အခြင့္ရ၍ အက်ိဳးေပး၏ ၊
၀ိပတၱိစက္မည္သည္ အဘယ္ကိုဆိုသနည္း ၊ မိုးေခါင္သည္ကာလ လူတရားမေစာင့္သည့္ကာလ ၊
ကာလ၀ိပတၱိတည္း ၊အက်ိဳးေပးလတၱ ံ့သည္ႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ မလိမ္မာလံု ့လမရွိျခင္းသည္
ပေယာဂ၀ိပတၱိတည္း ၊ ယုတ္ေသာအရာ ယုတ္ေသာ အမ်ိဳး၌ ျဖစ္သည္ကား ဂတိ၀ိပတၱိတည္း ၊
ကိုယ္အဆင္း ဣေျႏၵပ်က္သည္ကား ဥပဓိ၀ိပတၱိတည္း ၊သည္၀ိပတၱိစက္ေလးပါးတြင္ တပါးပါးႏွင့္
ေတြ ့ၾကိမ္က ေရွး အကုသုိလ္ကံ ေဟာင္း အခြင့္ရ၍ အက်ိဳးေပးေခ်၏မွတ္ ၊သည္ ေလးပါးကို
ျပန္၍ယူေလ ၊ သမၸတၱိစက္ေလးပါးတည္း ၊ သည္ေလးပါး တပါးပါး ၾကိမ္က ကုသုိလ္ကံေဟာင္း
အခြင့္ရ၍ အက်ိဳးေပး၏မွတ္ ၊တိုက္ထဲမွာ မ်ိဳးရွိတိုင္း စိုက္ခင္းၾကဲခင္းမေတြ ့ဘဲ မေပါက္သကဲ့သို ့မွတ္ ။
ေလာကီကာေဘဒမွတ္စုျပီး၏ ။ ။
ကံ၏ လကၡဏာ စ်ာန္၏ လကၡဏာ။ကိုဆက္လက္တင္ျပသြားမည္ ။
" သခၤ ါရ ဘာဇနီ " က်မ္းစာအုပ္အတိုင္း ေရးသားထားပါသည္ .။
ေနာက္ဆက္တြဲမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ တင္ျပသြားမည္ ။
No comments:
Post a Comment