လူသားေတြဟာ တစ္ျဖည္းျဖည္း အိုျခင္းတရားဆီသို႔ ဦးတည္သြား ေနၾကပါတယ္။
အိုတဲ့ဒုကၡ၊ နာတဲ့ဒုကၡ၊ ေသတဲ့ဒုကၡ၊ ဤ ဒုကၡ သံုးပါး ကို ဘယ္သူမွ
ေရွာင္လႊဲလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။အိုတဲ့အခါ မ်က္စိေတြမႈန္ နားေတြေလး၊
အထိုင္အထခက္၊ အေရျပားေတြလည္းတြန္႔၊အသား အရိုး အေၾကာ၊ စတဲ့ ရုပ္
ပိုင္းဆိုင္ရာ ၀တၱဳေတြ အကုန္ေဆြးေျမ႔ ကုန္ၾကပါတယ္။ ကံတရားဟာ
ႏွစ္တစ္ရာခံေအာင္ ေထာက္ပံ့မူ မေပးႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ့
ရုပ္ခႏၶာကုိယ္ကုိ မည္မွ် ၾကံ့ခိုင္ေအာင္ ၊ မိမိတို႔ရဲ့ မည္သို႔ေသာ ကံမ်ိဳးက
အေထာက္ အပံ့ ေပးထားသလဲ ဆိုတာကုိ ေန႔တုိင္း စိစစ္ဖို႔လိုပါတယ္။
မိမိက အတိတ္ကံ အားနည္းတယ္လို. ထင္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္ ကံေကာင္းေအာင္
မ်ားမ်ားလုပ္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံေတြက မည္မွ်ပင္ ေကာင္းေန ေစကာမူ တစ္ခါတစ္ေလ
စိတ္ဓာတ္ေတြ သိပ္က်ဆင္း ေနလွ်င္လည္း အုိမင္းလြယ္ပါတယ္။ ကံေတြ၊ စိတ္ေတြ၊
သိပ္ေကာင္း ေနေပမယ့္လည္း အတြင္းက ဥတု ၊အျပင္က ဥတု၊ မညီညြတ္ ရင္လည္း
အိုမင္းလြယ္ပါတယ္။ ဥတု လည္းေကာင္းတယ္ ၊ကံလည္း ေကာင္းတယ္၊ စိတ္ဓာတ္ လည္းပဲ
ရႊင္ရႊင္ျပျပတက္တက္ၾကြၾကြ အၿမဲတမ္း ရိွေပမယ့္ အဟာရဓတ္ ညံ႔ဖ်င္းရင္လည္းပဲ
အိုလြယ္ပါတယ္။ နာလြယ္ပါတယ္ ။ ေသလြယ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ
ဓာတ္ေလးပါး မညီညြတ္ပါက အိုလြယ္၊ နာလြယ္၊ ေသလြယ္ ပါတယ္။ ခႏၶာရဲ့ အေထာက္ အပံ့
ျဖစ္တဲ့ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ ထိုေလးပါး ညီညြတ္မွ်တ ေနမွသာ အသက္ရွည္ဘို႔
အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုိအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခါက နတ္သားတစ္ပါးက ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား
မည္သည့္ အရာသည္ လူတို႔အတြက္ လူ႔ဘ၀မွာ အိုသည့္ တိုင္ ေအာင္ ၊ နာသည့္
တုိင္ေအာင္၊ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ ဘယ္အရာမ်ား ျဖစ္ သနည္း
ဟုေမးျမန္းရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေအာက္ပါ အတိုင္း ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
၁။ အို သည့္ တိုင္ေအာင္ ေကာင္းသည္ ဆိုတာ “ သီလ “ ပါပဲ။
သီလ ဆိုသည္မွာ စည္းကမ္းပါ။ ကုိယ္အမူအရာနဲ႔ ႏုတ္အမူအရာေတြကုိ ေစာင့္ထိန္းတဲ့
စည္းကမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ ေကာင္းတဲ့ လူဟာ အျပစ္ ကင္းပါတယ္။ အျပစ္ကင္းလွ်င္
သုခ ခ်မ္းသာ ဆိုတဲ့ အက်ိဳးေတြ ရရွိႏိုင္တာေၾကာင့္၊ မိမိ
ကုိယ္မိမိ(confident) ယံုၾကည္ျခင္း ကုိလည္း ျဖစ္ေစပါတယ္။ မိမိဘ၀ကုိ ယံုၾကည္
စိတ္ခ်မူရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေသလည္း ေသရဲပါတယ္။ ေနလည္း ေနရဲပါတယ္။ သီလ
ေကာင္းရင္ ကုိယ့္ကုိယ့္ကုိယ္ အျပစ္တင္ျခင္း ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္
စြပ္စြဲျခင္း ၊ မိမိကုိသူတစ္ပါး စြပ္စြဲျခင္း၊ ေဘးမွလည္း
ကင္းေ၀းေစေသာေၾကာင့္ စိတ္က အၿမဲတမ္း ၾကည္လင္ ေနေစပါတယ္။ စိတ္ၾကည္လင္တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ရုပ္ပါ ၾကည္လင္လာေစ ပါတယ္။ ရုပ္ကုိ စိတ္က အစဥ္သျဖင့္
ေျပာင္းလဲ ေစပါတယ္။ လူတို႔ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ကုိယ္လံုးဟာ ေသြးမ်ားန႔ဲလည္ပတ္
ေနပါတယ္။ စိတ္ရဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ နွလံုးေသြးကလည္း ေျပာင္းလဲလာၿပီး
မ်က္နွာအေန အထားလည္း ေျပာင္းလဲလာတတ္ ပါတယ္။ နွလံုးေသြးဟာ ဥာဏ္၀င္တဲ့အခါ
ပတၱျမားေရာင္ ေတာက္ပါတယ္။ သဒၶါ ၀င္တဲ့အခါ ေရႊေရာင္ ေတာက္ပါတယ္။ ရာဂ
၀င္လွ်င္ နီတတ္ ပါတယ္။ ေမာဟ၀င္ေတာ့ နီက်ဲက်ဲပါ။ ၀ိတက္၀င္ေတာ့
ျဖဴက်ဲက်ဲအေရာင္ၿဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသ၀င္ရင္ မည္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္တိုတဲ့
အခိ်န္ဆိုရင္ မ်က္နွာေပၚတြင္ မဲပုပ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ရုပ္ကုိ စိတ္က အစဥ္
သျဖင့္ ေျပာင္းလဲေစတဲ့ သေဘာ ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ့ ကုိယ္ ၊
ႏႈတ္ႏွစ္ပါး (ကာယကံ၊၀စီကံ) ႏွစ္ပါး ကုိ သီလ ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းနဲ႔ ေစာင့္ထိန္း
ရပါမယ္။ သီလ ေစာင့္ထိန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး၊ မိမိကုိယ္ကုိယ္
စြပ္စြဲၿခင္း၊ သူတစ္ပါး စြပ္စြဲျခင္းတို႔မွလည္း ကင္းေ၀းပါတယ္။ စိတ္ႏွလံုး
ၾကည္လင္ ေစပါတယ္။ စိတ္ႏွလံုး ၾကည္လင္ေသာေၾကာင့္ ေနေတာ့လည္း ၾကည္လင္၊
ေသေတာ့လည္း ၾကည္လင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိုသည့္ တိုင္ေအာင္ ေကာင္းသည္ ဆုိတာ
သီလပါပဲ။ အိုျခင္း တရားကုိ သီလနဲ႔ တန္ဆာဆင္ပါ။
၂ ။ အို သည့္ တိုင္ေအာင္ ၊ နာသည့္တုိင္ေအာင္၊ ေသသည့္ တုိင္ေအာင္ ေကာင္းသည္ ဆိုတာ “ သဒၶါ ” ပါပဲ။
သဒၶါ ဆိုတာက စိတ္ကုိၾကည္လင္ ေစပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ စိတ္မွာ သဒၶါ ျဖစ္ေစသလဲ
ဆိုရင္ ကံ၊ ကံ၏ အက်ိဳးနဲ႔ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ သာသနာေတာ္ရဲ့ ေက်းဇူးကုိ
ယံုၾကည္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ ၾကည္လင္ လာလို႔ပါ။ သဒၶါဟာ၊ စိတ္ကုိ ေကာင္းစြာ
ၾကည္ေစတတ္တဲ့ သတၱိ အထူး ရွိပါတယ္၊ သဒၶါ စိတ္ေၾကာင့္၊ သဒၶါေကာင္းျဖစ္ရင္၊
သဒၶါေကာင္းစြာရရင္
၁။ ကိေလသာ အၾကမ္းစားေတြကုိ အနည္ထိုင္ သြားေစပါတယ္။
၂။ စိတ္ေပၚမွာ လြမ္းအုပ္ေနတဲ့့ အညစ္အေၾကးေတြ ကြာသြားေစပါတယ္။
၃။ ပူေလာင္ေနတဲ့ စိတ္ႏွလံုးသားေတြဟာ ေအးခ်မ္း သြားေစပါတယ္ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ကို ထပ္တလဲလဲ ပြားမ်ားျခင္းဟာ သဒၶါ တရားကုိ
ျဖစ္ပြားေစတဲ့ အေကာင္းဆံုး ဗုဒၶႏုႆတိ ဘာ၀နာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါဆိုတဲ့
ယံုၾကည္ခ်က္ မရွိရင္ ေလာကမွာ အက်င့္ သီလ ေကာင္းေသာ္လည္း၊ ဘ၀ သံသရာမွာ
အခက္အခဲ ေတြ အမ်ားၾကီး ေတြ.ႏုိင္ပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ ဘ၀မွာ ခဏ၊ ခဏ စိတ္ညစ္
ရတတ္ပါတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ မရွိလွ်င္ ဘ၀သံ သရာ ကုိ မကူးခတ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္အို သည့္တိုင္ေအာင္၊ နာသည့္တိုင္ေအာင္ ၊ ေသသည့္ တိုင္ေအာင္ ေကာင္း
တာ သဒၶါလို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
၃ ။ အို သည့္ တိုင္ေအာင္၊နာသည့္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းသည္ ဆိုတာ “ ပညာ “ ပါပဲ။
ပညာဆိုတာ အေသးစိတ္ သိနားလည္ျခင္း (Detail Understanding) ပါ။ ေက်ာင္းေတြ၊
တကၠသိုလ္ေတြက သင္ေပးလိုက္တဲ့ ပညာရပ္အျပင္၊ ေလာကၾကီးကို အမွန္တကယ္
မိမိကုိယ္တိုင္ ေလွ်က္လွမ္း တဲ့အခါ ဘ၀မွာ ၾကံဳေတြ.လာတဲ့ ၿပသနာေတြ၊
အခက္အခဲေတြကုိ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ့ ေၿဖရွင္းႏိုင္တဲ့
နည္းလမ္းကုိ သိတာကုိလည္း ပညာလို. ေခၚပါတယ္။ ထိုပညာကုိ ေလာကထဲမွာသာ
သင္ယူလို႔ရႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာေလာက ၾကီးဟာ လူသားတို့ရဲ့ ဆရာသမား
ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏုပ်ိဳေသာ္ျငားေသာ္လည္း ပညာမတတ္လွ်င္
အခ်ီးအႏွီးပါပဲ။ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ ပညာေတာ့ သိပ္တတ္ၿပီး၊
သဒၶါေခါင္းပါးလွ်င္လည္း ေကာက္က်စ္တဲ့ ပညာတတ္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ သြားတတ္
ပါတယ္။ သဒၶါ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပင္းထန္ေနေပမယ့္ ပညာ(အသိဥာဏ္)
ကင္းမဲ့တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုရင္ အကန္းရံု ျဖစ္သြား တတ္ပါတယ္။
သီလကင္းမဲ့ၿပီး ပညာ သိပ္တတ္ျခင္း ဟာလည္း ယုတ္မာတဲ့ ပညာတတ္ ျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အိုသည့္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းသည္မွာ၊ သီလ၊ သဒၶါ ၊ ပညာ၊ ပါပဲလုိ႔ မိန္.ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
၄။ အို သည့္ တိုင္ေအာင္၊နာသည့္တုိင္ေအာင္၊ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းသည္ ဆိုတာ “ ပုညဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ“ ပါပဲ။
မိမိ ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေကာင္းေစရန္အတြက္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေတြကုိ
မ်ားမ်ားၾကီး စုေဆာင္း ထားသင့္ပါတယ္။ ရာထူး ဥစၥာ၊ စီးပြား၊ တက္ခ်င္တိုင္း
တက္ပါေစ။ ထိုအရာမ်ားဟာ ႏွစ္တစ္ရာ အတြင္းမွာ ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္ ထားမယ္လို႔
ယံုၾကည္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဘ၀ဆိုတာ ေရွ့သို႔သာ ဦးတည္ သြားေနပါတယ္။
ဒါကုိ ဥပမာေလး တစ္ခုနဲ႔ေျပာျပရလွ်င္ေတာ့ - ရန္ကုန္ ကေန မႏၱေလး သို. သြားမယ္ ဆိုၾကပါစို.။
ဘူတာၾကီးသြားၿပီး ရထားလက္မွတ္၀ယ္ တဲ့အခါ လက္မွတ္ ေလးမွာ ခံုနံ ပါတ္
ေလးေရးေပး လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလက္မွတ္ ေလးကုိင္ၿပီး ဒီတြဲနံပါတ္ဟာ ငါ့အတြဲ
၊ဒီခံုက ငါ့ခံု၊ ဆိုၿပီးေတာ ့တက္ထိုင္လိုက္ ပါတယ္။ ရထားက ရန္ကုန္က ေနထြက္
သြားၿပီး ပဲခူးေရာက္ ပါတယ္၊ ရႏ္ကုန္၊ မႏၱေလး မိုင္ေပါင္း ၄၅၀
ကြာေ၀းတယ္ပဲထား၊ ပဲခူးေရာက္ေတာ့ မိုင္ ၅၀ ကုန္သြားပါၿပီ။ သူပုိင္ဆိုင္ခြင့္
မိုင္ ၄၀၀ပဲ က်န္ပါ ေတာ့တယ္။ ရထားကလည္း ေရွ့သို႔ပဲသြားပါတယ္၊
ေနာက္ျပန္မဆုတ္ပါဘူး၊ ပ်ဥ္းမနား ေရာက္ေတာ့ မိုင္ႏွစ္ ရာေက်ာ္သြားၿပီ။
ကုိယ္ပုိင္ဆိုင္ခြင့္ ေတြက တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ သြားပါတယ္၊ ေရွ႔ကုိပဲ
သြားရင္း၊ သြားရင္း နဲ႔ ငါပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဥစၥာေတြ၊ တျဖည္းျဖည္းျခင္း ငါပိုင္
ဆုိတာေတြ တျဖည္းျဖည္း ကုန္ဆံုးေနတာကုိ အားလံုး သတိမျပဳမိ လိုက္ၾကပါဘူး၊
မႏၱေလးဘူတာကုိ ရထား၀င္လို႔ ရထားလည္းရပ္ေရာ ထိုရထား လက္မွတ္ဟာ ဘာမွ
အသံုးမ၀င္ေတာ့ သလို ၊ ငါ့တြဲ၊ ငါ့ထိုင္ခံု ဆိုၿပီး ယူသြားလို႔ မရပါဘူး။
ဘူတာဆိုက္ရင္ အကုန္လံုး ထားခဲ့ၾကရမွာပါ။ ဘူတာ ဆိုက္တဲ့အခါ ရထားေပၚကယူ သြား
လို႔ရမွာက တြဲနဲ႔ထိုင္ခံု မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုယ့္အိပ္ကပ္ထဲမွာ ပါတဲ့
ပုိက္ဆံျဖစ္တဲ့ ရိကၡာထုပ္ကသာ ကုိယ့္သြား ေလရာ သယ္ သြား လို႔ရမယ့္
ရိကၡာပါပဲ။ (ကုိယ့္ရဲ့ ရိကၡာထုပ္ဆိုတာ ကုိယ္ျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈေတြကို ဆိုလိုတာပါ) လူသားအားလံုးဟာ လူ.ဘ၀ခရီးမွာ ပုိင္ဆိုင္မႈ၊
စီးပြားဥစၥာ၊ ရာထူး၊ ေတြဆိုတာကေတာ့ ဘူတာ မဆိုက္္ခင္ေလး ပိုင္ဆိုင္ၾက ရတာပါ။
ဘူတာဆိုက္ရင္ အကုန္လံုး ထားခဲ့ၾကရမွာပါပဲ။ ပုညဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈႏွင့္
ကိုယ္ျပဳတဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ၀ိပသနာ ဆိုတဲ့ေကာင္းမႈေတြဟာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး
တို႔ လုယက္ ဖ်က္စီးလို႔ မရတဲ့အတြက္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာ လည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အိုသည့္ တိုင္ေအာင္၊ နာသည့္တိုင္ေအာင္၊ ေသသည့္တိုင္ေအာင္
ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ “ သီလ၊ သဒၶါ၊ ပညာနဲ႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမူ” ပါပဲ။ထိုေလးမ်ိဳးဟာ
ဘ၀ကို လွပေစဘို႔ရာ ဘ၀ရဲ့အလွ တန္ဆာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ခႏၶာၾကီးကေတာ့
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ငါးဆယ္ေက်ာ္တာနဲ႔ ဘ၀တစ္၀က္က်ိဳးတာနဲ့
ေဆြးေျမ့ပ်က္စီးမႈေတြ ထင္ရွားစြာျပလာမွာ ကုိေတြ႔ ရမွာပါ။ ေဆြးေျမ႔ပ်က္စီး
သြားတဲ့ရုပ္ခႏၶာကုိ ဒီေလးခုနဲ႔ တန္ဆာဆင္ အလွဆင္ၿပီး အိုသည့္တိုင္ေအာင္
ေကာင္းတာ သီလ၊ နာသည့္ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းတာ သဒၶါ၊ အိုနာေသ
ဘယ္ေလာက္နွိပ္စက္ ပါ ေစ ပညာနဲ႔ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို.႔သာွ်င္
ဘ၀ရဲ့ေကာင္းေၾကာင္း တရားေတြ ျဖစ္တယ္ လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက နတ္သားအား ေျဖၾကား
ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ထို သီလရယ္ သဒၶါရယ္၊ ပညာရယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ.ရယ္
ဆိုတာကုိ သာဓုေလးပါးလို႔ မွတ္သားထားၾကပါတယ္။ ဘ၀ရဲ့
အေကာင္းတရားေလးပါးၿဖစ္တဲ့ ထုိသာဓု တရားေလးပါးနဲ႔ မိမိတို႔ရဲ့ ဘ၀ကုိ အိုသည့္
နာသည့္ ေသသည့္ တိုင္ေအာင္ အေကာင္းဆံုး အလွျပင္တန္ဆာ ဆင္ႏိုင္ၾကပါေစလို့
ဆႏၵျပဳလုိက္ပါတယ္။အားလံုးပဲ ဘ၀ကုိ လွပစြာ ျဖတ္သန္း နုိင္ၾကပါေစ ။
No comments:
Post a Comment